Yahudi Şeriatı

   Yahudi şeratı'nın kaynağı Halakha'dır. Halakha, hahamların "bir Yahudi nasıl yaşamalı" sorusunun cevabını en ayrıntılı biçimde vermek için hazırladıkları ve asırlar boyu yeni eklemelerle gelişmiş yazılı kaynaktır. Hakalha'nın en önemli kaynağı ise Talmud'dur.

   Talmud'un büyük bölümü, Yahudi olmayanlara karşı kin beslemeyi ve imkan buldukça da bu kini eyleme dönüştürmeyi emretmektedir. 
   Öncelikle, diğer iki ilahi dine karşı son derece saldırgan bir tutum göze çarpar. Talmud yazarlarının tüm yeryüzünde şiddetle karşı oldukları insan Hz. İsa'dır. Yine Talmud'a göre, Yahudiler ellerine geçen İncil'leri, eğer şartlar uygunsa, yakmakla yükümlüdürler.
   Talmud'un Yahudi olmayanlar hakkında verdiği diğer bazı ilginç hükümler şöyledir: 
   "Bir Yahudi bir mezarlığın yanından geçerken, eğer o yer bir Yahudi mezarlığı ise orada yatanları takdis eden kısa bir dua okumalı, ancak mezarlık Yahudi olmayanlara ait ise orada yatanların annelerine lanet etmelidir."
   Talmud yazarlarından en büyükleri olan Maimonides, bir Yahudi olmayanın hayatının kurtarılması konusunda önemli hükümler vermiştir. Bu hükümlerden biri şöyledir.:
   "Kendileriyle savaş halinde olmadığımız Yahudi olmayanlara gelince, ölümlerine doğrudan sebebiyet  vermek yanlıştır, fakat eğer ölüm anındaysalaronların hayatlarını kurtarmak yasaklanmıştır. Örneğin bir Yahudi olmayanın denize düştüğü görülürse, boğulmaktan kurtarılmamalıdır."
   Maimonides'e göre, bir Yahudi doktorun bir Yahudi olmayanı iyileştirmesi de, karşılığında para kazanılsa dahi, yasaktır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken bir noktaya değinir: Eğer Yahudi bir doktorun bir Yahudi olmayanı iyileştirmekten kaçınması, Yahudilere karşı toplumsal bir tepki gelişmesine neden olacaksa, o halde yasak ortadan kalkar ve hastanın iyileştirilmesi gerekir.
   Talmud'un en büyük yazarlarından biri olan Maimonides'in ırkçı fikirleri de oldukça ilginçtir. Bir yerde şöyle yazar:
   "Türklerin bir kısmı ve kuzeydeki göçebeler ve zenciler ce güneydeki göçebler ve bizim coğrafyamızda yaşayıp da onalra benzeyenler; bunların tabiatı daha çok düşük sesli bazı hayvanların tabiatına benzer. Benim düşünceme göre, bunlar insan seviyesinde değildirler. Seviyeleri bir insan ile bir maymunun seviyeleri arasında bir yerdedir. Çünkü görünüşleri maymundan daha çok insana benzemektedir." 
   Haham Sofer, Responsum adlı Talmudik çalışmasonda, Osmanlı İmparatorluğu içerisindeki Müslümanlar ve Hıristiyanlar hakkıdna ilginç yorumlar yapar. Buna göre, bunlar, "başka ilahlara tapan putperestlerdir ve dolayısıyla dolaylı yoldan öldürülmeleri doğrudur." Dahası, Sofer bu iki grubu, Aski Ahit'te adı geçen Amalek kabilesine benzetir. Eski Ahit'te Amalekler hakkında verilen hüküm ise şöyledir:
   "Orduların Rabbi şöyle diyor: Amalek'in İsrail'e yağtığını, Mısır'dan çıktığı zaman yolda ona karşı nasıl durduğunu arayacağım. Şimdi git, Amalek'i vur ve onların her şeylerini tamamen yok et ve onları esirgeme ve erkekten kadına, çocuktan emzikte olana, öküzden koyuna, deveden eşeğe kadar hepsini öldür." 
   Talmud'un cinsel suçlar(zina) hakkında verdiği hükümler de ilginçtir. Eğer bir Yahudi erkek, Yahudi kadınla evlilik dışı bir cinsel ilişkiye girerse, her ikisinin de öldürülmesi gerekir. Oysa eğer kadın bir Yahudi olmayan ise, bu kez erkek sadece dayak yer; kadın ise yine ölüm cezasına çarptırılır. Aynı hüküm, Yahudi bir erkeğin, Yahudi olmayan bir kadına tecavüz etmesinde de geçerlidir. Bunun arkasında yatan mantık ise, Yahudi olmayan kadının her durumda "baştan çıkarıcı" sayılmasıdır. Kadın, "bir Yahudiyi günaha sokmuş" olduğu için ne olursa olsun birinci dereceden suçlu sayılmaktadır. Nitekim Maimonides, Yahudi olmayan tüm kadınlar için "N.Sh.G.Z." kısaltmasını kullanır. Bunlar, İbranice'deki "niddah, shifhah, goyah, zonah" kelimelerinin baş harfleridir. Kelimelerin anlamları ise şudur: "Kirli, köle, Yahudi olmayan, fahişe".
   Shahak ve Mezinsky Yahudi köktenciliğindeki Mesihçi eğilimleri kurucusu Rabbi(baba) Kook'un şöyle söylediğini naklediyorlar: "Bir Yahudi'nin ruhu ile Yahudi olmayan kişisnin ruhu arasındaki fark çok büyüktür ve bir insan ile sığırın ruhu arasındaki farktan daha derindir."
   Yahudiler ile Yahudi olmayanlar arasındaki mal mülk ilişkileri hakkında da Talmud'un önemli hükümleri vardır. Eğer bir Yahudi kayıp bir eşya bulur da onun sahibinin bir Yahudi olduğunu fark ederse bunu sahibine geri vermekle yükümlüdür. Fakat eğer malı kaybeden kişi bir Yahudi değil ise, malın ona geri verilmemesi emredilir. Bir Yahudi olmayana hediye vermek ise kesin biçimde yasaklanmıştır.(Ancak hahamlar, bir sonraki aşamada Yahudilere maddi kar getirebilecek hediyelere -bir başka değişle rüşvetlere- izin verirler.) Alışveriş sırasında Yahudi olmayanlara hile yapmak ise, eğer "dolaylı" yoldan olursa, meşru sayılır. Örneğin bir Yahudi, karşısındaki müşterisinin kendisine yanlışlıkla fazla para verdiğini farkederse, "senin yaptığın hesaba güvendim, benim saymama gerek yok" demelidir.Böylece eğer karşı taraf durumu sonradan fark ederse, suçlu duruma düşmez.
   Bu saydıklarım, Talmud'un Yahudi olmayanlara yönelik düşmanca hükümlerinden yalnızca birkaç örnektir. Yahudi geleneğinin bu geleneksel "şeriat kitabı" araştırıldığında, buna benzer daha pek çok hükme rastlamak mümkündür. Ancak bu birkaç örnek bile, "Yahudi ideolojisi"nin içeriği hakkında fikir sahibi olmak için yeterlidir.
   Söz konusu "Yahudi ideolojisi", Tevrat'ın en Eski Ahit'in diğer kitaplarının hükümlerini de kendi düşüncesine göre yorumlamakta ve çarpıtmaktadır. Örneğin Hz. Musa'ya verilen "On Emir"den sekizincisi olan "Çalmayacaksın" hükmü, "bir Yahudiyi çalmamak"(yani kaçırmamak ya da rehin almamak) konusunda konulmuş bir yasak olarak açıklanır. Hükmün mal değil de insan "çalmak" yorumlanmasının nedeni, "On Emir" yalnızca ölümcül sonuçları içerdiğine dair Talmud yazarlarınca yapılmış bir kabüldür. Öte yandan, Yahudi olmayanların rehin alınması zaten Talmud tarafından izin verilen bir eylemdir.
   "Kardeşini kendin gibi seveceksin" hükmünün yorumlanması da aynı şekildedir; "kardeşler" yalnızca Yahudilerdir. Nitekim bir Yaudi genel olarak Talmud tarafından bir Yahudi olmayanın hayatını kurtarmaktan alı konur, açıklaması da şöyle yapılır; "çünkü o senin kardeşin değildir."
   Yahudilere yönelen antisemitizim uygulamalarında, Hıristiyan toplumların bağnazlığı ve barbarlığının yanı sıra, üstte açıkladığım hükümlerde ortaya çıkan "Yahudi ideolojisi"nin de bir rolü olduğuna dikkat etmek gerekir.

Selam ve dua ile...

0 yorum:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi bekliyorum...